Diakoniatyö palvelee monenlaisia ryhmiä

Diakoniatyö osallistuu moniin seurakunnan eri toimintoihin, mutta diakoniatyöntekijät vastaavat ammattitaidollaan myös monien erityisryhmien tarpeisiin.

Keva-kerho

Keva-kerho kokoontuu kerran kuussa keskiviikkona klo 10-12 Kahvituvassa Sirpa Pusilan johdolla. Kerho on tarkoitettu kehitysvammaisille ja heidän parissaan työskenteleville. Ohjelmassa on päivästä riippuen tietovisailua, muisteluita, levyraati, askartelua ja joka kerralla on myös hartaus.

Mt-kerho

Mt-kerho kokoontuu kerran kuussa keskiviikkona klo 14. Kerho on tarkoitettu mielenterveyskuntoutujille tai mielenterveysasiaoiden kanssa kamppaileville. Kerhossa keskustellaan, kuullaan huolia ja kannatellaan. Johanna Remes vastaa kerhon pitämisestä.

Toiminta työttömien parissa

Johanna Remes vierailee viikon välein keskiviikkoisin Iitin toimintakeskuksessa klo 10, valmiina kuuntelemaan ja keskustelemaan.

Heikintien asukaskerho

Asukaskerho kokoontuu Heikintien kerhohuoneessa hartauden ja ajankohtaisten asioiden ääreen kerran kuukaudessa maanantaina klo 13. Kerhoa vetää Johanna Remes.

Iittikodin kerho

Iittikodin asukkaille on kehitysvammaisten kerho kerran kuukaudessa Sirpa Pusilan vetämänä. Kerhoa pidetään yhteistyössä Kausalan kansalaisopiston opettajan Virpi Kalliolan kanssa. Kerho kokoontuu askartelun, keskustelun ja hartauden merkeissä.

Diakoniapiirit

Erityisryhmien lisäksi diakoniatyöntekijät pitävät avoimia diakoniapiirejä. Mm. Kausalan ja Erottajan diakoniapiirit toimivat aktiivisesti kerran kuukaudessa vetäjänä Sirpa Pusila.

Seurakuntapiirit

Vuolenkosken, Kirkonkylä-Radansuun ja Säyhteen seurakuntapiirit kokoontuvat noin kerran kuukaudessa yhteistyössä lähetyksen kanssa.

Diakoniatyöntekijä tavattavissa Kahvituvalla

Johanna Remes on tavattavissa Kahvituvalla tiistaisin klo 11. Mahdollisuus verenpaineen mittaamiseen.

polku
"Sinun hyvä henkesi johdattakoon minua tasaista tietä." (Ps.143:10)