Seurakunta tukena elämässä ja arjessa

Seurakunnan työntekijät ovat valmiita tukemaan ja auttamaan erilaisissa tilanteissa. Niin pientä tai suurta asiaa ei ole, etteikö yhteyttä kannattaisi ottaa. Joskus keskustelu on paras apu ongelmiin, toisinaan tarvitaan jotain konkreettisempaakin.

Diakonia on tukemista arjessa

Diakoniatyöntekijämme tukee  erilaisissa elämänvaiheissa ja erityisesti vastaantulevissa ongelma- ja kriisitilanteissa.  Yhdessä  voidaan etsiä ratkaisuja tarjoten henkistä, hengellistä ja taloudellista tukea.

Kaikki diakoniatyöntekijän kanssa käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia. Diakonian tarjoama tuki on myös maksutonta. Ota rohkeasti yhteyttä, sillä taakan kantaminen kevenee, kun sen jakaa toisen kanssa.

Vastaanottojen lisäksi teemme kotikäyntejä sekä olemme keskusteluyhteyden päässä myös sähköpostitse.

Diakoniatoimisto, Eerolantie 1, 47400 KAUSALA

Apua muualta

Talousongelmissa kannattaa selvittää mahdollisuus Kelan myöntämiin tukiin. Kunnan sosiaalityöntekijä voi auttaa niiden hakemisessa. Ilmaista talous- ja velkaneuvontaa annetaan oikeusaputoimistoista.

Rippi ja sielunhoito auttavat

Seurakunnan papit ja diakoniatyöntekijämme ovat valmiita kuuntelemaan pieniä ja suuria murheita. Pappeja sitoo ehdoton rippisalaisuus. Ota rohkeasti yhteyttä.

Sururyhmä antaa eväitä surun käsittelemiseen

Iitin seurakunta tarjoaa syksyisin mahdollisuuden tulla mukaan vertaistuelliseen sururyhmään. Siellä voi käydä läpi samanlaisessa elämäntilanteessa olevien kanssa niitä ajatuksia ja tunteita, joita läheisen ihmisen kuolema on nostanut esiin. Kaikki tunteet ja ajatukset ovat tärkeitä ja luvallisia. Ryhmä on suljettu ja luottamuksellinen. Surua ja elämän jatkumista peilataan kristillistä toivon näkökulmaa vasten keskustelujen ja hiljentymisen avulla. Ryhmää ohjaavat seurakunnan työntekijät.

Syksyn 2024 Sururyhmään ilmoittautuminen alkaa elokuun aikana. Tarkempaa tietoa ilmoittautumisesta tulee lähempänä Iitinseutu -lehteen, seurakunnan nettisivuille ja facebookiin.

Puinen laituri tumman veden yllä.

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Laiturin rappuset laskeutuvat veteen.