Diakoniatyö palvelee monenlaisia ryhmiä

Diakoniatyö auttaa ja tukee erilaisissa ongelmissa. Diakoniatyö osallistuu moniin seurakunnan eri toimintoihin. Diakoniatyöntekijät vastaavat ammattitaidollaan myös monien erityisryhmien tarpeisiin.

Erottajan diakoniapiiri

Erityisryhmien lisäksi diakoniatyöntekijät pitävät avoimia diakoniapiirejä. Erottajan diakoniapiiri kokoontuu noin kerran kuukaudessa vetäjänä Sirpa Pusila.

Seurakuntapiirit

Vuolenkosken ja Säyhteen seurakuntapiirit kokoontuvat noin kerran kuukaudessa yhteistyössä lähetyksen kanssa.

Diakoninen perhetyö

Perhearkeen voi liittyä monenlaisia haasteita, joihin on saatavilla apua ja tukea. Diakoninen perhetyö lähtee perheen omista tarpeista. Perhetyössä pyritään huomioimaan perheen kokonaistilanne ja löytämään keinoja, joilla perheen tilannetta pystyttäisiin kokonaisvaltaisesti tukemaan. Apua ja tukea voi saada perheen kriiseissä, parisuhdekysymyksissä, kun tarvitaan tukea vanhemmuuteen, yksinäisyyteen tai vain juttuseuraa. Perhetyössä auttamisen keinoja on mm. keskusteluapu, sosiaalinen ohjaus, verkostoyhteistyö, erilaiset ryhmät, leirit ja retket sekä taloudellinen apu. Diakoninen perhetyö on maksutonta, kirkon jäsenyydestä riippumatonta matalan kynnyksen palvelua.

Iitin seurakunnassa työskentelee perhetyötä tekevä diakoniatyöntekijä:

Sirkku Lindstam
sirkku.lindstam@evl.fi

polku
"Sinun hyvä henkesi johdattakoon minua tasaista tietä." (Ps.143:10)

Diakonian viranhaltija, Juko ry:n luottamusmies
sirpa.pusila(at)evl.fi