Aikuistyöstä virtaa arjen haasteisiin!

Seurakunnan aikuistyössä keskeisenä ajatuksena on oman uskon pohdinta ja mahdollisuus siihen joko yhdessä tai omassa rauhassa. Säännöllinen toiminta rytmittää kristityn vaellusta.

Jumalanpalvelus joka sunnuntai klo 10 on tarkoitettu kaikenikäisille. Jumalanpalveluksen lisäksi Turinatupa ja Iso kirja kannesta kanteen -raamattuluentosarja kutsuvat mukaan. Naisten aamukahveja järjestetään toimintakauden aikana. Miesten kanssa kokoonnutaan Turinatuvassa ja saunailtojen merkeissä. Hyvät ideat  ja vapaaehtoiset ovat tervetulleita mukaan kaikkeen toimintaan.

Tapahtumakalenterista löydät aikuistyön tilaisuuksia ja tapahtumia.

Turinatupa

Turinatupa miehille kokoontuu aina maanantaisin seurakuntakeskuksen neuvottelutilassa. Kahvin ja hartauden jälkeen pohdimme niin hengellisiä kuin ajankohtaisiakin aiheita. Siunauksen saattamina lähdemme kohti arjen haasteita.

Turinatupa kokoontuu joka maanantai klo 10-11 ajalla 22.1.-29.4.2024

Äitien ilta

Äidit(kin) tarvitsevat ajoittain omaa aikaa.
Ota yhteyttä seurakunnan perhetyön väkeen ja ehdota teemaa, jonka äärelle voitaisiin naisporukalla kokoontua.

The Chosen -elokuvaillat 2024

The Chosen on maailmanlaajuiseen suosioon noussut, uudenlainen Uuden testamentin evankeliumeihin perustuva Jeesus -sarja. Kevään illoissa katsotaan aina yksi jakso sarjan ensimmäisestä tuotantokaudesta ja keskustellaan jakson herättämistä ajatuksista.

The Chosen -elokuvaillat joka maanantai 22.1. alkaen. Paikkana Aikalisä klo 17.

Sarjan kaikki ilmestyneet tuotantokaudet ovat katsottavissa Angel Studios:n sivuilla.

Ajan ilmiöitä

Seurakunnassa starttaavat uudet Ajan ilmiöitä -illat. Nimensä mukaisesti illoissa keskitytään johonkin ajankohtaiseen aiheeseen taikka teemaan. Illassa on mukana vierailija, joka alustaa aiheesta ja tämän jälkeen on mahdollisuus kysymyksille ja keskustelulle.

Paikka: Kausalan seurakuntakeskus klo 18

-Ke 7.2. Vieraana Pekka Särkiö, joka puhuu aiheesta: Usko ja kriisinkestävyys.

-Ke 3.4. Vieraana Timo Keskitalo Patmos Lähetyssäätiöstä, joka puhuu aiheesta: Ajankohtainen Islam.

Kahvila Lohtu

Lohdutusta lohdutusta tarvitseville. Kokoontuu tarpeen ja toiveiden mukaan Kahvituvalla.
Keskustellaan, pohditaan yhdessä. Lohdutukselle voi saada sanoja myös runoista, lauluista ja rukouksesta. Tervetuloa vaihtamaan ajatuksia ja kokemuksia diakoniatyöntekijöiden ja toisten kokijoiden kanssa. Keskustelijoina myös diakoniatyöntekijät.

Rukouspiiri

Kaikille avoin rukouspiiri kokoontuu Aikalisässä keskiviikkoisin klo 12.30. Rukoilemme ajankohtaisten asioiden ja juuri sinulle tärkeiden aiheiden puolesta. Mukana voi olla myös hiljaisessa rukouksessa. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Neulekahvila

Käsityökerho Kahvituvassa joka toinen torstai klo 16-17.30. Tule tuulettamaan käsityötäsi ja rupattelemaan yhdessä tee- tai kahvikupin ääressä. Poikkea juuri siksi aikaa kuin ehdit. Olet tervetullut viettämään iltaa yhdessä myös ilman käsityötä.

Naisten päiväkahvit Kahvituvalla keväällä 2024

*Lauantai 16.3.  Vierailijana Henna Huppunen, joka puhuu aiheesta: Uuden edessä.

Kahvitus alkaa klo 13 ja kahvituksesta vastaa Imastun Kummit. Vapaaehtoinen kahviraha Imastun kummityölle.

Kappalainen
ville.hiltunen(at)evl.fi