Iitin seurakunta kuuluu Lahden aluekeskusrekisteriin.

Aluekeskusrekisteri huolehtii seurakunnan jäsenkirjanpitoon ja jäsenrekisteristä luovutettaviin tietoihin liittyvistä tehtävistä.

Virkatodistukset ja sukututkimukset

Aluekeskusrekisterin laatima virkatodistus on asiakirja, jolla luovutetaan tietyn henkilön tietoja Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsenyyden ajalta. Tiedot perustuvat kirkonkirjoissa oleviin tietoihin.

Elää-todistukseen merkitään henkilön perustiedot. Huom! Perunkirjoituksen yhteydessä erillistä elää-todistusta ei tarvita, jos henkilön tiedot ilmenevät vainajasta tehtävillä todistuksilla.

Sukuselvitysmuotoinen virkatodistus on sisällöltään laajempi. Sen antaminen edellyttää hyväksyttyä käyttötarkoitusta, esim. perunkirjoitus. Virkatodistuksen tietosisältö on sidottu sen käyttötarkoitukseen.

Näin voit tilata virkatodistuksen:

Kirkon asiointipalvelun kautta: Tilaa virkatodistus - evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Sukuselvitysmuotoisen virkatodistuksen ja virkatodistuksen ns. elää-todistuksen voit tilata

puhelimitse numerosta ma-pe klo 9-12 numerosta 044 719 4612 .

Aluekeskusrekisteri tekee sukutukimusta varten maksullisia todituksia jäsenseurakuntiennsa alueelta. Ohjeet Sukututkimustilaukseen tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.