Hääpäivää kannattaa juhlistaa

Seurakunta elää jäsentensä iloissa ja suruissa, arjessa ja juhlassa. Avioliittoon vihkimisen vuosipäivää eli hääpäivää on mahdollista juhlia myös seurakunnan kanssa. Pappi voi toimittaa rukoushetken, tai sellaisen voi viettää myös oman perheen kesken.

Juhlasta käytetään joskus nimitystä vihkivalojen uusiminen. Se ei ole oikeudellinen toimitus, vaan kiitosluonteinen juhla. Kiitetään avioliitosta, puolisosta ja rakkauden lahjasta.

Halutessanne papin juhlaanne mukaan, ottakaa yhteyttä kirkkoherranvirastoon p. 040 848 4323 (avoinna ma,ti,to 9-12 ja ke 10-12). Yhteinen hetki voidaan viettää esimerkiksi kirkossa, kotona, erityisessä juhlapaikassa tai vaikkapa parin tapaamispaikalla.

kädet
"Minä sinua rakastan silloinkin, jos ehdimme vanhuuden ikään." (Juha Tapio)

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Seksuaalinen hyvinvointi on tärkeä osa ihmisen yleistä hyvinvointia. Seksuaalista hyvinvointia edistää, että yksilö voi elää oman sukupuolen kokemuksen ja seksuaalisen identiteettinsä mukaista elämää.

Seksuaalisuus on myönteinen elämänvoima