Koronarajoituksia puretaan Iitin seurakunnassa 16.6. alkaen

Koronaepidemia on Päijät-Hämeen alueella rauhoittunut kiihtymisvaiheeseen. Yleisö– ja yksityistilaisuuksien henkilömäärärajoituksia aletaan purkaa myös seurakunnassa. Tästä huolimatta ensi sunnuntain (20.6.) konfirmaatiot klo 10 ja 12 pidetään vielä siten, että kirkossa ovat läsnä vain konfirmoitavat nuoret ja heidän läheisensä. Muut voivat seurata näitä konfirmaatiojumalanpalveluksia striimattuina seurakunnan Facebook-sivulla. Jälkimmäisen konfirmaation päätyttyä on mahdollista käydä kirkossa jälkiehtoollisella klo 14 asti.

Tästä eteenpäin seurakunnan tilaisuuksiin voidaan kokoontua isommalla väkimäärällä, mutta kaikessa toiminnassa pyritään edelleen toimimaan vastuullisesti riittävät turvavälit säilyttäen, hygieniasta ja kasvomaskien käytöstä huolehtien. Jotta tilaisuuksia voidaan järjestää turvallisesti, niin Iitin kirkossa pidettäviin tilaisuuksiin voidaan ottaa enimmillään 120, Kirkonkylän siunauskappeliin 30, Kausalan seurakuntakeskuksen saliin 40 ja Vuolenkosken siunauskappeliin 30 henkilöä.

Jumalanpalveluksia voi edelleen seurata myös striimattuna seurakunnan Facebook–sivulta.  Seurakunnan toimintakyvyn varmistamiseksi työntekijät eivät vielä osallistu kirkollisten toimitusten jälkeisiin juhliin, kuten muistotilaisuuksiin. Kirkkoherranvirastossa ja taloustoimistossa pyydetään asioimaan ensi sijassa sähköpostitse tai puhelimitse.

Kesä on koittanut ja koronaepidemia näyttää laantumisen merkkejä. Pidetään kuitenkin vielä huoli toinen toisistamme ja toimitaan vastuullisesti, jotta tämä hyvä kehitys saisi jatkua. Jumalanpalveluksiin ja seurakunnan tilaisuuksiin voi taas kokoontua pitkän tauon jälkeen. Siitä on syytä riemuita: ”Halleluja! Laulakaa Herralle uusi laulu, kokoontukaa ja ylistäkää häntä, te Herran omat! (Ps.149:1)

2021-06-16 11:44:44.0