Seurakunnan syystoiminta käynnistyy

Iitin seurakunnan syksyn toiminnot pyritään järjestämään turvallisesti, vallitseva Korona-tilanne huomioiden. Kahvituvan toiminta siirretään syksyksi isompaan tilaan, Kausalan seurakuntakeskukselle, missä on tarjolla ruokaa markkinatiistaisin klo 10.30-12. Viikoittainen kokoontuminen on perjantaisin, kahvittelun merkeissä klo 13 alkaen ja hartaus klo 14.

Tasavuosia täyttäviä senioreita seurakunnasta lähestytään kirjeitse ja puhelimitse. Jos päivänsankari itse niin toivoo, seurakunnasta voidaan myös vierailla syntymäpäiväsankarin luona. Muistelukerho ei aloita toimintaansa vielä syyskuussa, ja aloittamista harkitaan lokakuussa, tilanteen salliessa.

Toimituksia varten - kasteitten, avioliittoon vihkimisten ja hautajaisten yhteydessä - papit ottavat yhteyttä asianosaisiin tai omaisiin, ja toimituskeskustelu käydään lähtökohtaisesti kasvotusten. Toimitusten jälkeisiin juhliin (esim. muistotilaisuuksiin) ei seurakunnan työntekijät vielä osallistu.

Muuta toimintaa seurakunnassa aloitellaan suhteellisen normaalisti, edellisvuosien tapaan. Maanantaisin kokoontuu turinatupa klo 10 ja Iso Kirja kannesta kanteen -raamattuluento pidetään klo 18. Viikoittain seurakuntakeskuksessa kokoontuu myös kolme kuoroa: keskiviikkona klo 14.45 lapsikuoro ja klo 17 kirkkokuoro, sekä torstaina klo 14 Laulun ystävät. Lasten, perheiden ja nuorten toiminta toteutuu normaaliin tapaan aikalisässä ja seurakuntakeskuksella. Mahdollisuuksien mukaan kokoontumisia toteutetaan ulkotiloissa.

Seurakunnassakin epidemiatilanteen kehittymistä seurataan ajantasaisesti, ja siihen reagoidaan tarvittaessa. Kaikessa toiminnassa pyritään toimimaan vastuullisesti, erityisesti riskiryhmäläisistä huolehtien. Tilaisuuksissa ja kohtaamisissa pyritään pitämään 1-2 metrin turvavälit, muistutetaan hygieniasta, ja käytetään tarvittaessa kasvomaskeja.

Tervetuloa mukaan, uuteen toimintakauteen!

Mikko Pelkonen, kirkkoherra

2020-08-26 15:14:29.0