Nimikkolähetit vierailevat seurakunnan kevätjuhlassa

Keväisessä juhlassa on tarjolla myös keittolounas ja päiväkahvit

Iitin seurakunnassa vietetään ensi lauantaina aivan erityistä kevätjuhlaa, kun juhlaan saapuvat vieraiksi myös seurakunnan kaikki nimikkolähetit: Satu ja Ilkka Koivisto Thaimaasta sekä Pauli Vanhanen Ugandasta. Lähetit ovat nyt kotimaan lomalla ja vierailevat lähettäjäseurakunnissa, siis myös Iitissä.  Nyt siis iittiläisille lähettäjille tarjoutuu ainutlaatuinen tilaisuus tulla kuulemaan ajankohtaisia kuulumisia lähetystyöstä, suoraan omilta nimikkoläheteiltä.

Koiviston pariskunta toimii Suomen Lähetysseuran palveluksessa Megongin alueella. Satu on alkuvuoden ajan perehtynyt työhönsä diakonian saralla kolmessa maassa: Thaimaassa, Kambodžassa ja Myanmarissa. Ilkka puolestaan työskentelee alueen tiedottajana, ja hänen kirjoittamia artikkeleja Kaakkois-Aasian työstä voikin lukea mm. Lähetyssanomista, Kirkko ja kaupunki -lehdestä sekä Sana-lehdestä.

Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen palveluksessa toimiva Pauli Vanhanen taas on siirtynyt Keniasta työskentelemään etelä-sudanilaisten pakolaisten keskuuteen Ugandaan. Levottomuuksien vuoksi monet sudanilaiset ovat paenneet kodeistaan Ugandan pohjoisosiin pakolaisleireille. Kaiken inhimillisen hädän keskelle on syntynyt kasvavia luterilaisia seurakuntia. Pauli toimii lähettinä Etelä-Sudanin/Sudanin (ELCSS-S) luterilaisen kirkon työyhteydessä. Tehtävänä on Sleyn antaman avun seuranta ja työn koordinointi ja tukikohtana Gulun kaupunki.

Koko seurakunnalle tarkoitettu kevätjuhla alkaa Kausalan seurakuntakeskuksessa lauantaina 25.5. klo 11. Tilaisuudessa on keittoruokailu ja kahvitarjoilu. Tervetuloa ajankohtaisten lähetyskuulumisten ääreen sekä toivottamaan siunausta nimikkolähettiemme työlle! (MP)

2019-05-21 13:34:00.0