Kouvolan rovastikunnan lääninrovasti vierailee vielä Iitissä

Iitin seurakunta siirtyy vuoden vaihtuessa Kouvolan rovastikunnasta Päijät-Hämeen rovastikuntaan

Iitin seurakunta siirtyy vuoden vaihtuessa Päijät-Hämeen rovastikuntaan. Samalla Mikkelin hiippakunnan rovastikuntajako ja rovastikuntien nimet muuttuvat. Hiippakuntaan perustetaan neljä rovastikuntaa, joiden alueet noudattavat maakuntarajoja. Päijät-Hämeen lisäksi hiippakunnan muut uudet rovastikunnat ovat Etelä-Savon tuomiorovastikunta, Etelä-Karjalan rovastikunta ja Kymenlaakson rovastikunta.

Uudistuksen myötä historiaan jäävän Kouvolan rovastikunnan lääninrovastina on toiminut Elimäen kirkkoherra Kirsi Hämäläinen. Uusien rovastikuntien lääninrovastit nimitetään tämän syksyn aikana, mutta Hämäläinen vierailee Iitissä vielä ensi tiistaina tullessaan puhumaan Mari ja Mikko Pelkosen kodissa pidettäviin seuroihin.

Pelkosten seurat ovat perinteiset lähetysseurat, joissa hiljennytään rukoukseen, kuunnellaan seurapuheita ja lauletaan Viisikielinen-kirjan lauluja kitarasäestyksellä. Vapaaehtoisen kahvirahan voi antaa seurakunnan nimikkolähettien työn tukemiseen. Iitin seurakunnan nimikkolähetteinä toimivat Satu ja Ilkka Koivisto Thaimaassa sekä Pauli Vanhanen Ugandassa. Koivistot ovat Suomen Lähetysseuran ja Vanhanen Suomen Luterilaisen evankeliumiyhdistyksen lähettejä.

Seurat pidetään siis tiistaina 19.11. klo 18 alkaen osoitteessa Merrankuja 8, ja sinne ovat kaikki tervetulleita. (MP)

Thu Nov 07 11:42:00 EET 2019