Kirkkovaltuusto teki valintoja

Tiimiuudistus hylättiin toistaiseksi

Iitin kirkkovaltuusto hylkäsi tiimiuudistuksen, jonka puolesta strategia-työryhmä ja seurakunnan työntekijät olivat vedonneet. Johtokuntien muuttamisesta työalakohtaisiksi toimintaryhmiksi tai tiimeiksi on keskusteltu seurakunnan hallinnossa jo vuosia. Toiveena on ollut, että luottamushenkilötoiminnan ja vapaaehtoistyön raja-aitaa madallettaisiin ja tiimit voisivat joustavasti suunnitella ja toteuttaa työalan toimintaa yhdessä työntekijöiden kanssa. Kirkkovaltuusto päätti säilyttää johtokunnat ennallaan, mutta jätti mahdollisuuden palata asiaan kahden vuoden kuluttua.

Kasvatusasiain johtokuntaan valittiin Sanna Jaakola, Raili Pethman, Elisa Tervo, Hannu Väinölä, Jarno Pasonen, Merja Söderholm ja puheenjohtajaksi Pauli Similä. Jumalanpalvelus- ja musiikkityön johtokuntaan valittiin Marja Hukkanen, Liisa Korpela, Hannu Lonka, Veikko Ojala, Jarno Pasonen, Eira Leino ja puheenjohtajaksi Eeva Tuomala. Diakoniatyön johtokuntaan valittiin Seppo Arola, Maria Kokkonen, Lasse Matikka, Tarja Mikkola, Maiju Peltola, Esa Lehtinen sekä puheenjohtajaksi Leena Viitala. Lähetystyön johtokuntaan valittiin Mailis Alaharju, Pasi Jaakola, Maria Kokkonen, Pauli Similä, Hannu Väinölä, Liisa Alatalo ja puheenjohtajaksi Eila Harve.

Kirkkoneuvostoon valittiin Lilli Aalto, Päivi Matilainen, Maria Niinipuu, Olli Pasila, Eila Metsäpelto, Timo Mikkola, Markku Saarelma sekä varapuheenjohtajaksi Harri Nuutinen. Puheenjohtajana kirkkoneuvostossa toimii kirkkoherra Mikko Pelkonen.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Veikko Ikonen ja varapuheenjohtajaksi Esa Lehtinen. Valinnat tehtiin vuosille 2019-2020.

Tue Jan 22 10:18:00 EET 2019