Iitissä musiikintäyteinen kesäkuu

Musiikkijuhlat, SYKE-festarit, Kansanlaulukirkko...

Iitin musiikkijuhlat kansoittaa kesäkuun puolivälissä jälleen Iitin kirkon. Musiikkijuhlia vietetään 14.-17. kesäkuuta. Juhlien ohjelmaan voi tutustua ja lippuja voi ostaa osoitteessa iittifestival.fi.

Musiikkijuhlien jälkeisellä viikolla, tiistaina 20. kesäkuuta järjestetään Iitin kirkossa järjestyksessä ensimmäiset SYKE-festarit. Festareilla on ohjelmassa SYKE-illoista tuttuun tapaan Musiikkia, puhetta ja rukousta. Musiikista vastaavat Pekka Haaja ja Kesäsoittajat, Case 4 You, Houseband sekä Mikko Pelkonen & ystävät. Juontajina  toimivat Kristiina ja Jari Nordman. Tilaisuudessa on väliaika klo 18.15-18.45, jonka aikana kahvitarjoilu lähetystyön hyväksi.

Juhannuspäivänä 24. kesäkuuta klo 10 järjestetään Kausalan seurakuntakeskuksessa Kansanlaulukirkko. Kansanlaulukirkko rakentuu tuttujen kansanlaulujen sävelmistä, jotka Anna-Mari Kaskinen on sanoittanut uudestaan jumalanpalveluskäyttöön. Kansanlaulukirkon toteuttavat Ville Hiltunen ja Tiina Lampinen, ja sen päätteeksi juodaan kirkkokahvit.

Juhannuksen jälkeen Iitin kirkko on avoinna arkisin kaikille seurakuntalaisille ja matkailijoille tutustumista ja hiljentymistä varten, aina elokuulle saakka.

Mikko Pelkonen
Mikko Pelkonen