Kristittyjen ykseyden rukousilta

Perjantaina 18.1. vietetään kristittyjen ykseyden rukouspäivää, ja siihen liittyen myös Kausalan seurakuntakeskuksella järjestetään rukousilta.

Rukousilta alkaa seurajkuntakeskuksella klo 18. Sen järjestelyissä ovat mukana paikkakunnalla toimivat kristilliset seurakunnat edustajineen. Ortodoksiseurakunnasta mukana on kanttori Elia Pietarinen lauluryhmän kanssa, helluntaiseurakunnasta Mauri Makkonen ja evankelis-luterilaisesta seurakunnasta kirkkoherra Mikko Pelkonen.

Ortodoksinen lauluryhmä johtaa kiitosrukouspalvelun kristittyjen ykseyden puolesta. Näin myös muut pääsevät osallistumaan ortodoksien liturgiseen lauluun. Virsiä illassa veisataan kitarasäestyksellä ja tutustutaan ekumeenisen rukousviikon aineistoon.

Tärkeät aiheet ja tehtävät kutsuvat kristittyjä nyt yhteiseen rukoukseen, rukousviikon 18.-25.1. aikana. Ekumeenisen rukousviikon teema "Olkaa rehellisiä ja oikeudenmukaisia" haastaa jokaisen. Aihe perustuu 5. Mooseksen kirjan ohjeisiin tuomarien velvollisuuksista. Tuomarien tehtävä on etsiä totuutta ja oikeudenmukaisuutta – mutta se on myös jokaisen kristityn tehtävä.

Tilaisuuden päätteeksi juodaan iltakahvit. Tervetuloa!

2019-01-08 10:49:00.0