Piispa Seppo Häkkinen vierailee Iitin seurakunnassa

075_XL.jpg

Iitin seurakunnassa on käynnissä piispantarkastus. Tarkastus alkoi piispantarkastusseminaarilla jo viime marraskuussa ja päättyy ensi toukokuussa. Nyt on edessä ns. piispanpäivät, kun Mikkelin hiippakunnan piispa Seppo Häkkinen vierailee seurakunnassa helmikuun 22. ja 25. päivänä.

Ensimmäinen piispanpäivä, torstai, alkaa seurakunnan työntekijöiden tapaamisella sekä lounasneuvottelulla Iitin kunnan kanssa. Sen jälkeen on vuorossa vierailu Iitin lukioon, missä opiskelijat saavat esittää piispalle mieltään askarruttavia kysymyksiä. Yritysvierailu toteutetaan paikkakunnan suurimman työnantajan luona, Halton Oy:ssä, missä saadaan kuulla Haltonin kasvutarina sekä ajatuksia yrityksen nykytilanteesta ja tuotannosta. Tämän jälkeen on vielä seurakunnan luottamushenkilöneuvottelu.

Piispantarkastuksen kaikille avoimet tilaisuudet ovat torstai-iltana ja sunnuntaiaamuna. Torstaina 22.2. klo 18 toteutetaan Ilta piispan seurassa, missä seurakuntalaisilla on mahdollista kuulla piispan huomioita seurakunnasta, sekä esittää hänelle kysymyksiä. Ilta jatkuu kahvien jälkeen noin klo 19 Iitin musiikkijuhlien talvikonsertilla. Sunnuntaina 25.2. klo 10 pidetään messu Iitin kirkossa, missä piispa saarnaa. Ja messun jälkeen kokoonnutaan vielä Kausalan seurakuntakeskukselle yhteisvastuulounaalle.

Tarkastuksen eri vaiheissa piispaa avustavat pappisasessori Sirkka Pylkkänen, lakimiesasessori Jyri Klemola, hiippakuntadekaani Marko Marttila, hiippakuntasihteerit Päivi Erkkilä, Ulla-Maija Harju ja Ari Tähkäpää sekä lääninrovasti Kirsi Hämäläinen.

Kuvassa Piispa Seppo Häkkinen ja Sirkka Tuomala Kausalan seurakuntakeskuksella viime elokuussa.

2018-02-15 09:15:01.0