Iitin seurakunta luopuu Kouvolan Sanomien ilmoittelusta

Seurakuntaan valitaan myös uusi kanttori toukokuun 14. päivänä

Iitin seurakunnan kirkkoneuvosto päätti hylätä Kaakon viestinnän tarjouksen koskien seurakunnan ilmoittelua Kouvolan Sanomien KS Keskiviikko –liitteessä. Tähän asti Kouvolan rovastikunnan seurakunnat, Iitti mukaan lukien, ovat julkaisseet viikoittain yhteiset ilmoitukset perjantaina ilmestyneessä lehdessä. Mikäli Kouvolan seurakunnat siirtävät ilmoituksensa KS Keskiviikkoon, Iitin seurakunta jää pois yhteistyöstä. Jatkossa kirkolliset ilmoitukset julkaistaan Iitinseutu-lehdessä, Risteys-lehdessä, seurakunnan omilla kotisivuilla sekä hyvin suppeasti Etelä-Suomen Sanomissa. Rovastikunnallisen Risteys-lehden tulevassa kilpailutuksessa ja yhteistyössä Iitin seurakunta on mukana, yhdessä muiden seurakuntien kanssa.

Seurakunnan uuden kanttorin valinta toteutetaan kirkkoneuvoston esityksen mukaisesti kirkkovaltuustossa toukokuun 14. päivänä. Määräaikaan mennessä virkaan tuli kuusi hakemusta. Haastatteluryhmä haastatteli kaikkia neljää pätevyyden omaavaa hakijaa, ja esittää kirkkoneuvoston kanssa, että hakijoista Marja Ainali sekä Lauri Palo kutsutaan esittäytymään kirkkovaltuustolle, jonka jälkeen suoritetaan kanttorin vaali.

Piispa Seppo Häkkisen täyttäessä 60 vuotta kesäkuun alussa pidettäviin juhlallisuuksiin osallistuvat seurakunnasta kirkkovaltuuston puheenjohtaja Hanna Savelainen sekä kirkkoherra Mikko Pelkonen.

2018-04-25 13:46:00.0