Pyhäkoulu on lasten jumalanpalvelus

Pyhäkoulu on perinteisesti kokoontunut sunnuntaisin jumalanpalveluksen aikana ja tarjonnut lapsille oman hiljentymishetken, jossa on tilaa myös kysymyksille ja leikille. Iitin seurakunnassa pyhäkoulu on viime vuosina ollut hiipuva työmuoto, johon nyt haetaan uutta nostetta uusien pyhäkoulunopettajien avulla.

Pyhäkoulu voi olla mitä vain ja missä vain - riittää, kun opettaja on innostunut kertomaan lapsille Jumalasta ja johdattamaan heitä Raamatun maailmaan. Seurakunta antaa tukea, ohjausta ja materiaaleja sekä myös tilat pyhäkoulun käyttöön. Pyhäkoulu voi kokoontua kerran viikossa arki-iltaisin tai vaikkapa juuri jumalanpalveluksen aikana sunnuntaisin. Se voi olla myös projektiluonteinen tai kokoontua esimerkiksi tiettyjen tapahtumien ajan, jolloin pienten lasten vanhemmat saavat rauhassa keskittyä aikuisten asioihin seurakunnan tilaisuuksissa.

Jos koet kutsumusta toimia pyhäkoulunopettajana, ota yhteyttä Henna Huppuseen (050-387 1654)