Iitin seurakunnassa on haettava DIAKONIAN VIRKA

Toivomme diakoniatyöntekijältä laaja-alaista työotetta, johon kuuluu mm. kotikäyntityö, kerhot, leirit, diakonia-avustukset, diakonian vapaaehtoistoiminta ja yhteisvastuukeräys. Kelpoisuutena on diakonian virkatutkinto tai kirkkohallituksen päätöksen mukainen tutkinto (Kirkon säädöskokoelma nro 162). Virkaan valitun tulee esittää hyväksyttävä todistus terveydentilastaan ennen viran vastaanottamista. Viran peruspalkka on 2763,41 €/kk (vaativuusryhmän 502 mukaan) ja virassa noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Kirkkolain mukaan viranhaltijan on oltava Suomen ev.-lut. kirkon jäsen. Työ edellyttää oman auton käyttöä.

Hakemukset tulee toimittaa 16.4.2024 klo 15 mennessä sähköpostitse osoitteeseen mikko.pelkonen@evl.fi, aiheeksi ”diakonian virka”. Haastattelut järjestetään joko 22.4. tai 23.4.2024. Työ aloitetaan kesäkuun alussa tai sopimuksen mukaan. Tiedustelut diakoniatyön pappi Ville Hiltunen puh. 050 3871642 tai kirkkoherra Mikko Pelkonen puh. 050 3871640.

- - - - - - - -

Seurakunnassamme on avoinna kolme kesätyöpaikkaa Heinlahden leirikeskuksen keittiössä, tehtävänimikkeellä keittiö- ja siivoustyöntekijä.

1. keittiö- ja siivoustyöntekijä ajalle 6.5. - 18.8.2024

2. ja 3. keittiö- ja siivoustyöntekijä ajalle 3.6. - 16.7.2024

Keittiö- ja siivoustyöntekijän tehtävänä on avustaa ruokien valmistelussa, valmistuksessa, esillelaitossa ja tiskauksessa sekä hoitaa siivoukset leirikeskuksen tiloissa.

Palkkaus määräytyy Kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukaisesti noudattaen 33 § tuntipalkkahinnoittelun T2 mukaista tuntipalkkaa (11,79 €/h). Hakijan omatessa ammattitutkinnon, voidaan perustuntipalkka korottaa hinnoitteluryhmään T1 (12,20 €/h). Työkokemusta ja koulutusta vailla oleva hakija sijoitetaan hinnoitteluryhmään T3 (10,58 €/h). Perustuntipalkan lisäksi maksetaan esitettyjen todistusten perusteella kokemuslisää 2-8 vuoden työkokemuksen perusteella porrastetusti.

Lisätietoja tehtävistä antaa talouspäällikkö Iiris Mäenpää, puh. 050 387 1644 tai keittiövastaava Tanja Nieminen, puh. 050 387 1650.

- - - - - - -

Seurakunnassamme on satunnaista keittiö- ja siivoustyötä tarjolla keikkaluonteisesti läpi vuoden.  Samoin kirkossa ja hautausmailla tarvitaan seurakuntamestarille sijainen satunnaisesti. Annamme tehtäviin perehdytyksen, joten koulutusvaatimusta ei ole. Palkkaus Kirkon virka- ja työehtosopimuksen mukaisesti.

Mikäli pienimuotoinen lisätyö kiinnostaa, niin ilmoita yhteystietosi talouspäällikkö Iiris Mäenpäälle puh. 050 387 1644 tai sähköpostiin: iiris.maenpaa(at)evl.fi

Keräämme mielellämme useamman henkilön yhteystiedot tarvettamme varten.

Kiinnostaisiko vapaaehtoistyö?

Haluaisitko toimia auttavina käsinä?

Seurakunnassa on tilanteita, joissa tarvittaisiin auttavia käsiä ja vapaaehtoisia auttajia. Kirkossa auttaja voisi toimia iäkkäiden ja liikuntarajoitteisten henkilöiden apuna ehtoolliselle pääsemisessä, tekstinlukijana, laulajana, kulkueristin kantajana ja kynttilän kantajana kulkueissa, virsikirjojen jakajana, suntion apuna keräämässä kolehtia, tervetulleeksi toivottajana, juhlapyhinä kynttilöiden sytyttäjänä hautausmaalla, lumenluojana rappusilta talvella.

Voit toimia työntekijöidemme apuna

- ystävänä tai lenkkikaverina yksinäiselle,

- auttaa yhteislounaan tarjoiluissa seurakuntakeskuksella,

- toimia Kahvituvalla kassatehtävissä ja tarjoiluissa,

- auttaa Yhteisvastuukeräyksen toteuttamisessa,

- laulaa kuoroissamme,

- ohjata nuoria ja lapsia,

- osallistua nuorten vaikuttajaryhmän toimintaan,

sekä osallistua toimintaan, mistä olet kiinnostunut ja haluat antaa arvokkaan apusi/ammattitaitosi toimintaamme. Tarjoamme mielenkiintoisen ja mukavan yhteistyökumppanin sekä yhteistä tekemistä ja virkistäytymistä kanssamme.

Jos kiinnostuit, ota yhteyttä kirkkoherra Mikko Pelkonen (050 387 1640) tai talouspäällikkö Iiris Mäenpää (050 387 1644).