Aikuistyöstä virtaa arjen haasteisiin!

Seurakunnan aikuistyössä keskeisenä ajatuksena on oman uskon pohdinta ja mahdollisuus siihen joko yhdessä tai omassa rauhassa. Säännölliset toiminnot rytmittävät kristityn vaellusta ja satunnaisista kohtaamisista lähtee musiikin, rukouksen ja kohtaamisen voimaannuttama aikuinen kristitty.

Jumalanpalvelus joka sunnuntai klo 10 on tarkoitettu kaikenikäisille. Sen lisäksi Raamattupiiri, Turinatupa ja syksyllä alkava Luther aiheinen luentosarja kutsuvat mukaan. Naisten iltoja järjestetään toimintakauden aikana. Miehiin kohdistuva toiminta on päässyt käyntiin ja niihin voit tutustua otsakkeen,  Miesten kokoontumiset-kohdasta. Hyvät ideat  ja vapaaehtoiset ovat tervetulleita mukaan kaikkeen toimintaan.

Aikuistyöstä vastaa kappalainen Ville Hiltunen, p. 050 387 1642.

Tapahtumakalenterista löydät aikuistyön tilaisuuksia ja tapahtumia.

Turinatupa

Turinatupa miehille kokoontuu seurakuntakeskuksen neuvottelutilassa. Kahvin ja hartauden jälkeen pohdimme niin hengellisiä kuin ajankohtaisiakin aiheita. Siunauksen saattamina lähdemme kohti arjen haasteita.

Kaikille avoin raamattupiiri

Raamattupiiri kokoontuu joka toinen keskiviikko. Reformaation merkkivuoden johdosta piirissä aletaan käydä läpi Lutherille merkityksellisiä kirjeitä roomalaisille ja galatalaisille. Tervetuloa mukaan kaikki Raamatusta kiinnostuneet!

Naisten illat

Naiset kokoontuvat kerran kuukaudessa. Jokaisella kerralla, kahvittelun ja alkuhartauden jälkeen, illan vierailija alustaa itselleen tärkeästä teemasta. Yhteinen keskustelu ja oma pohdinta saattelevat naiset takaisin arjen aherrukseen.

Kinkerit

Kinkerit, lukukinkerit tai kylälukuset ovat edelleen käytössä Iitin seurakunnassa. Aikoinaan kinkereillä tentattiin osallistujien lukutaitoa sekä Raamatun että katekismuksen tuntemusta. Vanhan kansan muistissa saattaa vieläkin kummitella tapauksia joissa läksynsä huonosti osaava laitettiin pöydän alle miettimään. Nykyään kinkerit ovat pikemminkin kyläyhteisöjen kokoontumisia ja sosiaalisia tilaisuuksia. Toki kinkereillä lauletaan virsiä, luetaan Raamattua ja käsitellään jotakin kristinoppiin liittyvää aihetta.

Kinkerikausi pyörähtää taas keväällä 2018 käyntiin. Uutta on tänä vuonna se, että kinkereiden pitäjäksi ilmoittaudutaan 31.1. mennessä kappalaisellemme Villelle, joko puh. 050 387 1642 tai ville.hiltunen@evl.fi. Kun otat yhteyttä, kerro seuraavat tiedot: 1.) minkä kylän tai alueen kinkereistä on kyse. 2.) Osoite jossa kinkerit pidetään ja muut tarvittavat yhteystiedot. 3.) Alustava toive kinkerien ajankohdaksi. Kinkerit pyritään pitämään helmi-, maalis – ja huhtikuun aikana.

Miesten kokoontumiset ja saunaillat

Miehille tuotamme sekä syksyisin, että keväisin molemmissa kaksi teeman mukaista kokoontumista.

Miesten saunaillat pyörähtävät käyntiin. Ohjelmassa rentoa yhdessäoloa, saunan, makkaranpaiston ja iltakahvien merkeissä.